vrijdag 25 november 2016

PTT windlicht

Met haakkatoen van mijn oma met haaknaald 2,5 ben ik begonnen om een vaas van Angela te omhaken. Niet zo maar een vaas, maar een flinke!
29 cm hoog en zo'n 15 cm doorsnede.
Ik heb eerst een ketting gemaakt die om de vaas paste, daarna heb ik steeds 3 stokjes en losse, 3 stokjes en losse tot ik rond was. Volgende rijen heb ik steeds een stokje over geslagen, zodat de losse steeds één op schuift.
Totaal heb ik 20 cm hoog gehaakt en afgesloten met een randje.
Randje; een vaste in iedere losse, dan ketting van 3 losse, een vaste, helemaal rond.
Dan in iedere ketting; vaste, stokje, dubbelstokje, stokje, vaste. Dan de volgende ketting en zo rond.
Omdat ik het wat saai vond heb ik het een PTT uitstraling gegeven door met rood, wit en blauw het op te leuken. Daaraan heb ik een ster gehangen die ik heb gekleurd met ecoline.

Geen opmerkingen: